SEARCH
REGION: POLAND
Cyfrowe miejsce pracy

Każde cyfrowe miejsce pracy wymaga zastosowania zintegrowanego podejścia

Cyfrowe miejsce pracy oferuje pracownikom znacznie więcej wolności i możliwości rozwoju: są oni mniej ograniczeni pod względem czasu i miejsca pracy, a także nie są już przywiązani do urządzeń zainstalowanych na stałe, takich jak stacjonarne stacje robocze. Zamiast tego zawsze mają dostęp do najnowszych technologii dostosowanych do ich indywidualnych potrzeb. CHG-MERIDIAN prezentuje możliwość wdrożenia takich rozwiązań.

Nieskomplikowane metody pracy zdalnej - jak skutecznie stworzyć mobilne miejsce pracy

Praca mobilna jest na czasie. Pracownicy wymagają maksymalnej elastyczności w zakresie wyboru sprzętu i miejsca pracy, a także w zakresie komunikacji i procesów pracy. Jednocześnie pracodawcy muszą stawić czoła coraz większym oczekiwaniom, począwszy od zapewnienia najnowszej technologii oraz szybkich i sprawnych procesów, a skończywszy na zapewnieniu całkowitej swobody w wyborze miejsca pracy. Nowoczesne miejsce pracy jest cyfrowe, mobilne i zaawansowane technologicznie. Jak więc firmy mogą sprostać tym wszystkim oczekiwaniom?

Zapewnianie technologii do celów bezpiecznej komunikacji

Pierwszym krokiem w kierunku zapewnienia prostych rozwiązań do pracy zdalnej jest stworzenie odpowiednich warunków technicznych, w tym dostarczenie urządzeń mobilnych. Umożliwienie pracownikom wyboru sprzętu to prosty sposób na spełnienie ich wymagań sprzętowych w możliwie największym zakresie. Po wybraniu sprzętu kolejnym krokiem jest wdrożenie odpowiedniej infrastruktury.
Cyfrowe miejsce pracy to środowisko, które zapewnia pracownikom wszystkie informacje i procesy, których potrzebują, aby ich praca była łatwa i wydajna. Kluczową rolę odgrywają tu rozwiązania chmurowe oraz wybór odpowiednich platform i narzędzi współpracy. A ponieważ pracownicy mają dostęp do danych firmy i klientów z różnych urządzeń i lokalizacji, takie aspekty jak bezpieczeństwo danych, uwierzytelnianie i szyfrowanie stają się jeszcze ważniejsze.

Man in a shirt holding a tablet

„Poprawnie przeprowadzona cyfryzacja to nie tylko innowacyjne rozwiązania oparte na technologii i procesy biznesowe. Wymaga ona także odpowiedniego dostosowania środowiska pracy.”

Oliver Schorer, Dyrektor d.s. Systemów Informatycznych (CIO) CHG-MERIDIAN AG

Przekonanie personelu do wprowadzanych rozwiązań jest kluczowym czynnikiem.

Zapewnienie najnowszych technologii i odpowiedniego cyfrowego środowiska pracy to tylko jedna strona medalu. Transformacja cyfrowa niesie ze sobą wiele nowych wyzwań dla każdego z nas. Znane procesy i struktury przestają być wydajne, a my musimy nabyć nowe umiejętności. Pracownicy muszą zarówno umieć jak i chcieć korzystać z nowych technologii. Dlatego pracodawca musi dawać odpowiedni przykład poprzez wdrażanie rozwiązań cyfryzacyjnych i wykorzystywanie odpowiednich środków, które przygotują personel na zmiany. Pomocnymi narzędziami w tym zakresie mogą być portale e-learningowe oraz mechanizmy grywalizacji procesów rozwoju zawodowego.
Należy także angażować pracowników w proces projektowania cyfrowego miejsca pracy i otwarcie informować o jego zaletach oraz kolejnych etapach wdrażania projektów.

Man in a suit with glasses working on a tablet

Portal samoobsługowy to kluczowe narzędzie w zakresie tworzenia i organizacji cyfrowego miejsca pracy.

man in a suit looking at a smartphone and a laptop
Tesma®: idealne połączenie dwóch światów

Portal samoobsługowy to kolejne - pod wieloma względami niezwykle ważne - narzędzie do tworzenia cyfrowego miejsca pracy. Może on zapewnić pracownikom doskonałe wrażenia z użytkowania, ponieważ w szczególności młodzi pracownicy chcą mieć wpływ na to, jakie narzędzia i urządzenia wykorzystują. Oczekują oni też nieskomplikowanych i przyjaznych dla użytkownika procesów składania zamówień, podobnych do tych, które oferują poważni sprzedawcy internetowi. Uruchomienie portalu samoobsługowego ma również istotne korzyści dla pracodawcy. Zoptymalizowane procesy składania zamówień zmniejszają obciążenie działów IT, zaopatrzenia i HR, ponieważ procesy zatwierdzania, wprowadzania, wycofywania i wymiany uszkodzonych aktywów są w pełni zautomatyzowane. Wartościowe narzędzie rozwiązujące problemy związane z administracją cyfrowego miejsca pracy.

Fakty i liczby

WZROST PRODUKTYWNOŚCI:

25 %

praca niezależna od lokalizacji - większy poziom produktywności i motywacji pracowników

OBNIŻENIE KOSZTÓW OPERACYJNYCH:

20 %

oszczędności wynikające z konsolidacji i standaryzacji procesów, kalkulacji wartości rezydualnej i przejrzystości kosztów

LEPSZA DYNAMIKA:

75 %

krótszy czas wdrożenia dzięki modelom samoobsługowym, automatyzacji, niezależności od dostawcy oraz oddzieleniu urządzenia od umowy