Firma PANASONIC jest znanym innowatorem i jednym z największych na świecie graczy na rynku rozwoju technologii i rozwiązań elektronicznych w obszarze elektroniki użytkowej, urządzeń AGD, motoryzacji, jak i w szerszym sektorze B2B. W Europie firma Panasonic Information Systems Company Europe (PISCEU) odpowiada za budowę i utrzymanie rozległej sieci IT Grupy. Ten usługodawca IT, który zatrudnia ponad 160 pracowników w centrali w Hamburgu, a także posiada inne duże zakłady w Niemczech, Polsce, Anglii i Włoszech, oferuje kompleksowe wsparcie techniczne dla użytkowników końcowych we wszystkich obszarach działalności firmy PANASONIC.
Potrzeba wdrożenia indywidualnych procesów IT i technologii
Warunek wstępny: globalna skalowalność i elastyczna struktura umów
Wymóg przejrzystości w odniesieniu do istniejących urządzeń i warunków umownych dla nich
PISCEU pomaga pracownikom europejskich spółek PANASONIC w osiąganiu celów biznesowych dzięki indywidualnym procesom i technologiom IT. Warunek wstępny: skalowalna na całym świecie koncepcja użytkowania urządzeń IT, która zapewnia przejrzysty przegląd wszystkich leasingowanych urządzeń i ich warunków umownych — zawsze i wszędzie.
Kompleksowe zarządzanie technologią w miejscu pracy w Niemczech i innych krajach europejskich, uwzględniające ponad 8100 zasobów. W tym notebooki (ok. 40%), monitory (20%) i smartfony (poniżej 30%), a także serwery i duże drukarki.
„Użytkowanie zamiast własności” to motto naszej koncepcji finansowania. Podejście oparte na „cenie za urządzenie” dla całej infrastruktury IT zapewnia bezpieczeństwo planowania i kontrolę kosztów.
Usługi w zakresie cyklu życia dla urządzeń technologicznych użytkowników końcowych, zarządzanie zasobami za pomocą platformy tesma® i bezpieczne usuwanie danych w systemie eraSURE.
Wspieramy firmę Panasonic w okresie użytkowania urządzeń: przeprowadzamy wstępną konfigurację urządzeń mobilnych, dostarczamy urządzenia do lokalizacji w całej Europie, zapewniamy wsparcie techniczne i konserwację, organizujemy regularne spotkania przeglądowe i wprowadzamy ewentualne niezbędne zmiany, szybko wymieniamy urządzenia w przypadku awarii, a po zakończeniu eksploatacji zbieramy urządzenia w celu bezpiecznego usunięcia danych.
Aby zapewnić wymaganą przejrzystość w zakresie sprzętu IT, PISCEU zdecydowała się na zarządzanie zasobami za pośrednictwem naszej platformy tesma®. Nasza platforma zarządzania technologiami i usługami zawiera dane handlowe i techniczne, tym samym zapewniając kompleksowe informacje na temat całego cyklu życia technologii — od doradztwa i wdrożenia po odzyskiwanie urządzeń i certyfikowane usuwanie danych.
Platforma zapewnia menedżerom z różnych działów najważniejsze informacje na temat środowiska IT i poszczególnych zasobów. Na przykład, w toku planowania inwestycji platforma tesma® dostarcza szczegółowych informacji na temat konfiguracji urządzeń, ich lokalizacji i rozwoju budżetu. Podczas pracy aplikacja generuje raporty kontrolne do prostego planowania budżetu, zużycia i wydajności. Po zakończeniu okresu użytkowania, PISCEU otrzymuje informacje o stanie zasobów, okresie użytkowania oraz planowanym i zakończonym wycofaniu z użytkowania. Zakończony proces usuwania danych dla sprzętu IT jest również widoczny w systemie tesma.
Przejrzyste zarządzanie zasobami skalowalne globalnie stanowi kluczowy aspekt naszej udanej i długoletniej współpracy. PISCEU ceni bliską współpracę z nami. Na przykład, zespoły obu firm wspólnie opracowały instrukcję procesu jako podstawę naszej współpracy. PISCEU ceni również elastyczność umów, które uwzględniają aktualne zmiany — dotyczące zarówno sprzętu IT, jak i rynku finansowego.
„Firma CHG-MERIDIAN zapewnia nam naprawdę kompleksowe wsparcie na przestrzeni całego cyklu życia sprzętu IT, od doradztwa i zakupu po zakończenie leasingu i usuwanie danych. Dzięki temu odczuwalnie zwiększyliśmy naszą wydajność i rentowność. Nasz współpraca jest dobra i bliska."
firm identyfikuje pozyskiwanie rzetelnych i kompletnych danych związanych ze sprzętem, wdrażaniem oprogramowania i uprawnieniami do oprogramowania za jeden z głównych problemów w zarzadzaniu technologią.
członków kierownictwa firm uważa, że oszacowanie korzyści płynących z indywidualnych inwestycji technologicznych to trudne zadanie.
firm uważa, że nie mają naprawdę skutecznej inicjatywy w zakresie zarządzania zasobami IT.